TY - JOUR
T1 - Teaching and Research in the Digital World.
AU - Lagoudakis, Michail G.
AU - Gkizeli, Maria
AU - Fotiou, Afroditi
AU - Fragkedaki, Dina
AU - Kollnig, Sarah
PY - 2022/10/6
Y1 - 2022/10/6
N2 - Academia has entered a new teaching, learning, and researching era: an era in which more and more services turn to digital and online forms, distances are eliminated, geographical borders disappear, and telepresence becomes common. Though accelerated by the pandemic of the last two years, this transition has been in progress for some time. The importance of creatively nurturing students, academic, and scientific staff in the realms of education, practical knowledge, skills, and competence growth has only increased. Investing in best practices in this digital world, both in teaching and in research, supports a connection between the academic world and society at large, raises societal, environmental awareness, and promotes innovation and excellence at all levels. Each of these considerations plays an important role for the EURECA-PRO European University Alliance, a group of eight partner universities from different European countries working together to establish a modern, diverse European institution. This article focuses on how EURECA-PRO partners collaborate to create a digital campus that supports education, research, and innovation. These efforts rely on the Work Package 4 (WP4) and are led by the Technical University of Crete (TUC).Im Hochschulsektor hat eine neue Ära für Lehre, Lernen und Forschen begonnen. In diesem neuen Zeitabschnitt werden akademische Dienstleistungen zunehmend digitalisiert, geographische Distanzen und Grenzen verschwinden, und digitale Teilhabe wird zum Standard. Diese Veränderungen waren vorhersehbar, wurden allerdings durch die Corona-Pandemie in den letzten zwei Jahren beschleunigt. Zugleich werden innovative Ansätze in Forschung und Lehre und praktisches Wissen und Kompetenzen immer wichtiger. Außerdem ist der Fokus auf die besten Praktiken in Forschung und Lehre in dieser digitalen Welt wichtig für die Verbindung zur weiteren Gesellschaft, für die Handhabe von sozio-ökologischen Problemen und für das Erreichen eines exzellenten Bildungsniveaus. Alle diese Themen sind ein wichtiger Bestandteil der Arbeit von EURECA-PRO, wo anfänglich sieben und derzeit acht Partneruniversitäten zusammenarbeiten, um eine moderne und vielfältige Europäische Universität zu etablieren. In diesem Artikel liegt der Fokus darauf, wie die Konsortialpartner von EURECA-PRO zusammenarbeiten, um einen digitalen Campus zu etablieren, der Lehre, Forschung, und Innovation unterstützt. Diese Aufgabe ist Teil des Work Package 4, geleitet von der Technischen Universität Kreta (Technical University of Crete, TUC).
AB - Academia has entered a new teaching, learning, and researching era: an era in which more and more services turn to digital and online forms, distances are eliminated, geographical borders disappear, and telepresence becomes common. Though accelerated by the pandemic of the last two years, this transition has been in progress for some time. The importance of creatively nurturing students, academic, and scientific staff in the realms of education, practical knowledge, skills, and competence growth has only increased. Investing in best practices in this digital world, both in teaching and in research, supports a connection between the academic world and society at large, raises societal, environmental awareness, and promotes innovation and excellence at all levels. Each of these considerations plays an important role for the EURECA-PRO European University Alliance, a group of eight partner universities from different European countries working together to establish a modern, diverse European institution. This article focuses on how EURECA-PRO partners collaborate to create a digital campus that supports education, research, and innovation. These efforts rely on the Work Package 4 (WP4) and are led by the Technical University of Crete (TUC).Im Hochschulsektor hat eine neue Ära für Lehre, Lernen und Forschen begonnen. In diesem neuen Zeitabschnitt werden akademische Dienstleistungen zunehmend digitalisiert, geographische Distanzen und Grenzen verschwinden, und digitale Teilhabe wird zum Standard. Diese Veränderungen waren vorhersehbar, wurden allerdings durch die Corona-Pandemie in den letzten zwei Jahren beschleunigt. Zugleich werden innovative Ansätze in Forschung und Lehre und praktisches Wissen und Kompetenzen immer wichtiger. Außerdem ist der Fokus auf die besten Praktiken in Forschung und Lehre in dieser digitalen Welt wichtig für die Verbindung zur weiteren Gesellschaft, für die Handhabe von sozio-ökologischen Problemen und für das Erreichen eines exzellenten Bildungsniveaus. Alle diese Themen sind ein wichtiger Bestandteil der Arbeit von EURECA-PRO, wo anfänglich sieben und derzeit acht Partneruniversitäten zusammenarbeiten, um eine moderne und vielfältige Europäische Universität zu etablieren. In diesem Artikel liegt der Fokus darauf, wie die Konsortialpartner von EURECA-PRO zusammenarbeiten, um einen digitalen Campus zu etablieren, der Lehre, Forschung, und Innovation unterstützt. Diese Aufgabe ist Teil des Work Package 4, geleitet von der Technischen Universität Kreta (Technical University of Crete, TUC).
UR - https://www.mendeley.com/catalogue/090fd77c-8604-313e-aee9-ccbb804cb3f4/
U2 - 10.1007/s00501-022-01283-7
DO - 10.1007/s00501-022-01283-7
M3 - Article
SN - 0005-8912
VL - 167.2022
SP - 489
EP - 494
JO - Berg- und hüttenmännische Monatshefte : BHM
JF - Berg- und hüttenmännische Monatshefte : BHM
IS - 167
ER -